Blog

    rower
    18. 4. 2024
    TLAČ REKLAMNÝCH KATALÓGOV – ČO POTREBUJETE VEDIEŤ

    Chcete vytlačiť efektívne reklamné materiály? Chcete poskytnúť veľa obsahu v estetickej, efektívne podobe? Ak ste odpovedali dvakrát áno, tento článok je určený vám. Zoznámte sa s výhodami a použitím reklamných katalógov. Oplatí sa tlačiť reklamné katalógy? Premýšľali ste niekedy nad tým, prečo aj spoločnosti fungujúce prevažne na internete stále tlačia papierové reklamné katalógy? Odpoveď je jednoduchá – nič nenahradí papier a tlačená reklama má stále výraznú výhodu oproti tej virtuálnej. Papier pôsobí na mnoho zmyslov – pri prechádzaní tlačeného reklamného katalógu sa aktivuje dotyk, čuch a zrak – a vďaka tomu je oznámenie vierohodnejšie a nezabudnuteľnejšie. Kedy si objednať tlač reklamných katalógov? Vtedy, keď chcete povedať viac o spoločnosti, prezentovať produkty a inšpirovať svojich odberateľov. Reklamný katalóg je dodávaný v mnohých formátoch a typoch – čo vám dáva veľa možností pre usporiadanie obsahu. Tu nie ste obmedzení veľkosťou a formátom, pretože môžete vytvoriť tak reklamný katalóg s niekoľkými stránkami, ako aj mnohostránkový katalóg v podobe knihy. Vďaka tomu môžete obsah usporiadať tak, aby bol jasný, čitateľný a nenudil príjemcu. Vďaka vysokokvalitnej tlače môžete katalóg naplniť mnohými fotografiami a grafikami – súvisiacimi s produkty, inšpiráciou aj z fotografických sedení. Reklamný katalóg je ideálny pre prezentáciu novej kolekcie produktov, popisu histórie spoločnosti alebo ako inšpiratívny katalóg. Reklamný katalóg je užitočný ako trendbook, firemný časopis alebo médium k prezentácii najnovšej ponuky. Druhyreklamných katalógov– zošívané, lepené, špirálové Firemné katalógy sú ako typy krásy – existuje všeobecné rozdelenie, ale každý je jedinečný. Reklamné katalógy majú tú výhodu, že je možné je personalizovať a prispôsobiť každej spoločnosti. Najvšeobecnejšie rozdelenie katalógov je to s ohľadom na typ prepojenia stránok, rozlišujeme: Zošívaný katalóg, ktorému sa hovorí zošitový. Tu sú stránky zviazané sponkami, má od 4 do 56 strán. Tento katalóg je ideálny ako katalóg pre prezentáciu služieb a zákrokov. Zošívaný katalóg slúži ako ukážka služieb, strojov alebo realizácii. Sú to ideálne reklamné katalógy pre developerov, hotely a reštaurácie. Ak chcete vytlačiť lacný, ale účinný reklamný katalóg, môže sa vám zošitový katalóg páčiť. Špirálový katalóg má kapacitu 4 až 56 strán. Možno ho rozložiť naplocho, ľahko robiť poznámky a označiť určené stránky. Špirálový katalóg sa tlačí napríklad pre reštaurácie, projektové kancelárie, turistické alebo technologické firmy. Knižnýlepený katalóg možno nazvať kráľom katalógov. Vyniká elegantným lepením chrbta pripomínajúcim knihu a veľkou kapacitou (až 256 strán). Ak si objednáte tlač knižného katalógu s lepidlom PUR (nechceme sa chváliť, ale u nás je to štandard), môžete si byť istí trvanlivosťou spojenia. Lepené katalógy sú lepené lepidlom PUR, ktoré je pružné a nedrobí sa, aj keď sú katalógy často listované. Tlač lepených katalógovje zadávaný ako klasický katalóg pre prezentáciu histórie a poslania spoločnosti. Je to tiež účinný jubilejný katalóg a elegantný trendbook. Lepené katalógy vyberajú firmy z odevného, módneho a nábytkárskeho priemyslu. Je to ideálny inšpiratívny katalóg a ukážka novej kolekcie produktov. Lepený katalóg má mnoho stránok, na ktorých možno esteticky umiestniť fotografie i obsah. Tlačlepeného katalógu– na čo si dať pozor Na príklade lepeného katalógu pripomenieme, čo treba mať na pamäti pri jeho navrhovaní a tlače. Ak si objednáte tlač lepeného katalógu, venujte pozornosť typu papiera. Vyberať môžete tak z potiahnutých, kriedových a dekoratívnych papierov, ako aj z ofsetových papierov rôznych gramáží. Ak chcete tlačiť módne katalógy, lifestylové alebo inšpiratívne časopisy, vyberte si katalóg na kriedovej báze ťažkej gramáže. Tento podklad vám umožní zvýrazniť farby a bude prestížnou väzbou každej ponuky. Katalógy na kriedovom podklade sa hodí ako jubilejné a darčekové katalógy. Vyberte príslušný formát katalógu– pre prezentáciu fotografií a grafiky je vhodný štvorcový katalóg, ak tlačíte katalóg s prevahou obsahu – vyberte formát DL, A4 alebo A5. Pamätajte, že pri navrhovaní katalógu máte k dispozícii mnoho stránok, dbajte na priestor medzi textovými blokmi, riadkovanie a medzeru medzi písmenami. Pri navrhovaní katalógu menej znamená viac. Ak chcete objednať tlač katalógov ponúk, produktov alebo katalógov pre veľtrhy, zvážte tlač katalógov na ofsetovom podklade. Tento typ podkladu je módny a účinný a môžete na ňom robiť poznámky a pečiatkovať. Pri objednávaní tlači lepených katalógov dbajte predovšetkým na kvalitu lepidla. Ak si chcete objednať solídny katalógy, na ktorý budete vy aj vaši zákazníci hrdí, vyberte si katalógy s lepidlom PUR. V skutočnosti len tento typ lepenia zaisťuje trvanlivosť aj pri rozložení alebo častom listovaní. Katalógy lepené lepidlom PUR vyberajú tí, ktorí si cenia kvalitu a hľadajú katalóg na mnoho mesiacov či rokov, nie len na okamih.

    ezgif.com webp to jpg 7 min 2048x1366
    18. 4. 2024
    Ako zorganizovať dobrú firemnú akciu

    Firemné akcie tvoria dôležitú časť firemnej kultúry. Každá firma sa chce pred svojimi zamestnancami prezentovať v dobrom svetle. Preto treba organizovať kvalitnéfiremné akcie, ktoré budú mať pozitívnu spätnú väzbu. Čo na to treba? V prvom rade si treba premyslieť, akú akciu chceme organizovať. Je predsa rozdiel pripravovať posedenie v rodinnom kruhu, vianočný večierok,temabuildingčikonferenciu. Taktiež treba začať s prípravami v dostatočnom časovom predstihu. Niekedy treba s veľkými akciami začať aj pol roka dopredu. Musíte zvážiť aj koho chcete pozvať a či chcete poslať pozvánky poštou alebo elektronicky. Tiež treba určiť termín, dokedy sa vám hostia majú záväzne vyjadriť či sa akcie zúčastnia. Nie je totiž nič horšie, ako keď prichystáte akciu pre 50 ľudí a nakoniec ich príde 120. Ak viete presný alebo aspoň približný počet hostí a aj presný termín konania akcie, je dôležité vybrať vhodný priestor na organizovanie celej udalosti. Čím skôr začnete s výberom a rezerváciou miestay tým je vyššia šanca, že sa vám podarí uchmatnúť lepšie priestory. Pri výbere priestoru majte na pamäti, okrem vnútorných priestorov, aj jeho vonkajšie. Množstvo ľudí príde autom, čiže dobre parkovacie možnosti sú nutnosť. Taktiež by poloha akcie byť dobre dostupná pre všetkých účastníkov. Okrem toho, množstvo ľudí stále fajčí, preto by bolo vhodné, aby boli zabezpečené aj fajčiarské priestory. Nezabúdajte však ani na pohostenie. Nie nadarmo sa vraví, že láska prechádza cez žalúdok. Čím kvalitnejšie a chutnejšie pohostenie zabezpečíte, tým viac plusových bodov u hostí získate. Nezabúdajte, že veľa hostí príde autom, preto treba zabezpečiť aj viacero druhov nealkoholických nápojov. Taktiež sa veľakrát stane, že sa ľudia vzájomne medzi sebou nepoznajú a udržujú si navzájom odstup. Snažte sa preto vzájomným zoznámením, prípadne spoločnými aktivitami prelomiť tie ľady. A samozrejmosťou by mal byť aj kvalitný program akcie, na ktorú sú hostia pozvaný.

    ako zvysit motivaciu
    18. 4. 2024
    Čo je motivácia a ako ju viete zlepšiť?

    Motivácia je základným kameňom ľudskej psychiky. Ovplyvňuje náš každodenný život, pracovnú výkonnosť a celkovú pohodu. Je to interný proces, ktorý aktivuje, usmerňuje a udržiava naše správanie smerom k dosiahnutiu osobných, alebo profesionálnych cieľov. Niektorí z nás sa vedia namotivovať na takmer čokoľvek, iní majú problém nájsť motiváciu aj v jednoduchých úlohách. Práve preto sme pripravili tento článok, v ktorom sa pozrieme dôkladne na to, čo motivácia je, aké typy existujú, prečo je dôležitá, a načrieme aj do komponentov a stratégií na zvýšenie motivácie. Zároveň si posvietime aj na jej význam v marketingu a spotrebiteľskej motivácii. Typy motivácie Motivácia sa obvykle delí na dva hlavné typy: vnútornú a vonkajšiu. Pozrime sa bližšie, čo znamenajú. Vnútorná motivácia Vnútorná motivácia, ako názov naznačuje, pramení z osobných pohnútok, ako sú záujem alebo túžba po seba rozvoji. Ľudia s vysokou vnútornou motiváciou vykonávajú úlohy pre radosť a uspokojenie, ktoré z nich plynú. Vonkajšia motivácia Vonkajšia motivácia, na druhej strane, je poháňaná externými faktormi, ako sú odmeny, peniaze, ocenenia, alebo tlak zo strany spoločnosti, strach z trestu či blížiaca sa uzávierka. Vonkajšia motivácia môže krátkodobo zvýšiť motiváciu, ale časom sa môže opotrebovať alebo dokonca úplne zvrátiť. Naproti tomu vnútorná motivácia je silná, pretože je integrovaná do identity a tým pádom je nepretržitým zdrojom motivácie. Dôležitosť motivácie Motivácia je kritická pre dosiahnutie úspechu a osobného rozvoja. Bez motivácie by sme nemali dôvod vykonávať akékoľvek úlohy, alebo sa snažiť o dosiahnutie našich cieľov. Motivácia nás udržuje sústredených, zvyšuje našu výkonnosť a pomáha nám čeliť výzvam. Komponenty motivácie Motivácia sa skladá z troch hlavných komponentov:aktivácie, vytrvalosti a intenzity. Aktivácia odkazuje na rozhodnutie začať určitú činnosť, vo vytrvalosti ide o udržanie záujmu o danú činnosť, zatiaľ čo intenzita odráža úroveň energie a úsilia, ktoré do tejto činnosti vkladáme. Ako zvýšiť motiváciu Ako teda dokážeme zvýšiť motiváciu? Je mnoho metód, všetky si vyžadujú pomerne komplexný prístup, no väčšina z nich má spoločných niekoľko krokov: 1. Stanovenie cieľov:Na to, aby sme vedeli byť motivovaní počas celého procesu, je dôležité stanoviť si jasné a dosiahnuteľné ciele, ktoré poskytujú smer a zmysel nášmu úsiliu. Vízia jasného cieľa nám navyše pomáha vytrvať a uľahčuje nám vysporiadanie sa s prípadnými problémami. 2. Rozvoj záujmu:Nájdenie osobného významu alebo záujmu v úlohách môže rapídne zvýšiť vnútornú motiváciu. Pokiaľ sami seba presvedčíme o prínose, ktorý nám daná činnosť môže dať, najmä ak pôjde o duševný prínos, vieme aj z externej motivácie spraviť motiváciu internú, čo nám dáva oveľa väčšiu šancu, že uspejeme. 3. Použitie odmien:Primerané využitie vonkajších stimulov, ako sú odmeny alebo uznania, môže podporiť motiváciu, najmä ak sa postupne prechádza k vnútornej motivácii. 4. Zlepšenie sebavedomia:Viera vo svoje schopnosti môže posilniť odhodlanie a motiváciu. 5. Rozdelenie úloh:Rozdelenie veľkých úloh na menšie, zvládnuteľné kroky môže znížiť preťaženie a zvýšiť pocit dosiahnutia cieľov. Stanovenie času a plánov Určenie konkrétneho času pre vaše aktivity, ako je písanie, cvičenie alebo práca, môže výrazne zvýšiť pravdepodobnosť, že ich skutočne vykonáte. Tento prístup automaticky predurčuje vaše rozhodnutia a znižuje mentálnu záťaž spojenú s plánovaním každej aktivity zvlášť. Vytvorenie rituálov Vytváranie jednoduchých, opakovaných rituálov, ktoré predchádzajú vašim hlavným činnostiam, môže pomôcť znížiť vnímanú námahu potrebnú na začatie. Napríklad slávni umelci a tvorcovia často využívajú rituály na zahájenie svojho tvorivého procesu, či už je to prostredníctvom pevne stanoveného času, miesta alebo špecifickej počiatočnej činnosti, ktorá ich nastaví na prácu. Dôslednosť a opakovanie Kľúčom k udržaniu motivácie je neustále opakovanie stanovených rituálov a plánov. Týmto spôsobom sa vaše činnosti stanú neoddeliteľnou súčasťou vašej dennej rutiny, čo znižuje mentálnu záťaž spojenú s rozhodovaním a začatím každej úlohy. Začiatok s jednoduchými úlohami Začnite s činnosťami, ktoré sú dostatočne jednoduché, aby ste ich nemohli odmietnuť. Napríklad, ak chcete začať písať, môže vaša rutina začať tým, že si k stolu zoberiete pohár vody. Tieto jednoduché činnosti vám umožnia prekonať počiatočnú bariéru a uľahčia začatie zložitejších úloh. Postupné zvyšovanie aktivity Vaše rituály by mali postupne viesť k väčšej fyzickej alebo mentálnej aktivite, čo zase podporí vašu celkovú motiváciu. Fyzický pohyb môže posilniť vaše mentálne zameranie a energiu, čo je užitočné aj v prípade, že vaše ciele nie sú fyzicky náročné. Udržiavanie motivácie s pravidlom zlatej strednej cesty Dlhodobá motivácia sa najlepšie udržuje, keď pracujete na úlohách, ktoré sú pre vás výzvou, ale zároveň ich dokážete zvládnuť. Úlohy by mali byť nastavené tak, aby boli tesne na hranici vašich schopností - nie príliš ľahké, aby vás nudili, ale ani príliš ťažké, aby vás odradili. Zvládanie poklesov motivácie Keď cítite pokles motivácie, pripomeňte si, že každá myšlienka je len návrh, ktorý môžete prijať alebo odmietnuť. Naučte sa rozoznávať a vyberať tie myšlienky, ktoré podporujú vaše ciele a ambície. Zapamätajte si, že každá námaha sa oplatí a vaše úsilie vám pomôže rásť. Faktory ovplyvňujúce nízku motiváciu Nízku motiváciu môžu spôsobiť rôzne faktory, vrátane nedostatku jasnosti v cieľoch, nedostatočnej odmeny, strachu z neúspechu, nedostatku záujmu alebo vonkajšieho tlaku, ktorý pôsobí demotivujúco. Ľudí častokrát odrádza nesprávne stanovenie si cieľov a celkovej stratégie prístupu k danej činnosti. Ako sme už spomínali, je vhodné nastaviť si menšie a ľahšie dosiahnuteľné ciele a k tomu konečnému sa posúvať krok po kroku. Ak ste sa napríklad rozhodli chudnúť, nenastavujte si váš cieľ na 5 kg či viac. Chudnite postupne, a potom každé stratené kilo bude malým víťazstvom a udrží vás motivovaných. Motivačné teórie Existuje množstvo teórií, ktoré sa snažia vysvetliť, ako a prečo sú ľudia motivovaní. Medzi najvýznamnejšie patria: Maslowova hierarchia potrieb Americký psychológAbraham Maslow tvrdil, že ľudia sú motivovaní uspokojiť svoje potreby v hierarchickom poradí, začínajúc najzákladnejšími potrebami a postupujúc k vyšším úrovniam sebarealizácie:

    reklamne pravitka hrnceky
    18. 4. 2024
    Psychologické princípy za úspechom reklamných predmetov

    Stalo sa vám niekedy, že preferujete pero, ktoré ste dostali ako reklamný predmet namiesto toho, ktoré ste si kúpili? Nie ste sami. Za týmto správaním sa skrýva mix psychológie a dobrého marketingu, vďaka ktorému neviete niekedy odolať reklamným predmetom. Naše mozgy sú naprogramované robiť rýchle rozhodnutia, často na základe toho, čo je nám známe. To je dôvod, prečo, keď dostanete reklamný predmet, nie je to len darček – je to chytré podnietenie k vernosti značke. Tieto pocity má na svedomískrytá psychológia, ktorá robí tieto darčeky efektívnymi. Psychologické princípy Reklamné produkty nie sú len predmety, sú to psychologické nástroje navrhnuté tak, aby vyvolali reakciu a vytvorili hlbšie spojenie medzi značkou a spotrebiteľom. Existuje niekoľko psychologických princípov, ktoré robia propagačné produkty atraktívnejšími a cennejšími pre zákazníkov. Väčšina psychologických princípov sa dokonca spája a prelína. Pripravili sme prehľadnú tabuľku niekoľkých z nich, ktoré ďalej bližšie opíšeme. Psychologický princíp Efekt Emočné spúšťače Hlbší emočný vzťah k značke Kognitívne skreslenia Ovplyvňujú rozhodovanie a vnímanú hodnotu Užitočnosť Zvyšuje používanie produktu a expozíciu značky Efekt vlastníctva Zosilňuje vnímanú hodnotu vlastníctva Princíp vzájomnosti Podporuje dobrú vôľu a povzbudzuje k opätovaniu (odporučenie firmy iným) Princíp nedostatku Zvyšuje vnímanú hodnotu a naliehavosť Efekt ukotvenia Formuje prvé dojmy a nastavuje očakávania Hmatateľný dopad Zvyšuje pamäťovú stopu a prítomnosť značky Sociálny dôkaz Buduje dôveru a podporuje konformitu Efekt nulovej ceny Zvyšuje vnímanú hodnotu a dobrú vôľu Emočné spúšťače Emočné spúšťače vytvárajú silné, osobné puto medzi spotrebiteľom a značkou. Tieto spúšťače vyvolávajú pocity, ako radosť alebo nostalgiu, čím robia značku zapamätateľnejšou a podporujú vernosť zákazníkov. Emočná väzba je spravidla silnejšia ako fyzická užitočnosť produktu a zvyšuje jeho hodnotu v očiach spotrebiteľa. Napríklad, personalizácia má na ľudí silný vplyv a je to forma emočného spúšťača. Keď ľudia dostanú propagačný predmet osobne prispôsobený ich menom, signalizuje im to, že značka uznáva ich jedinečnú identitu a cítia sa vážení. Personalizované reklamné predmety teda jasne komunikujú posolstvo: „Ceníme si vás.“ Kognitívne skreslenia Kognitívne skreslenia v marketingu ovplyvňujú úsudok a rozhodovanie spotrebiteľov. Do tejto kategórie môžeme zaradiť aj princíp nedostatku a sociálny dôkaz, vďaka ktorým ľudia inak vnímajú hodnotu predmetov a ich žiadanosť. Strategické využívanie kognitívnych skreslení pomáha formovať správanie spotrebiteľov, vďaka čomu je potom marketingové úsilie efektívnejšie a výraznejšie. V princípe kognitívneho skreslenia je potrebné spomenúť ajmentálne skratky. Sú to dobre známe ponuky s obmedzeným časom alebo zľavy, ktoré vytvárajú naliehavosť, ktorá núti ľudí konať rýchlo, aby o niečo neprišli. Psychologický pocit naliehavosti nie je len o pocite získať dobrú ponuku, ale aj o tom, aby sa človek stal súčasťou exkluzívneho zážitku. Ponuky s obmedzeným časom využívajú práve tento psychologický princíp na vyvolanie akcie. Užitočnosť reklamných predmetov Funkčnosť propagačných predmetov je tiež kľúčová pre udržanie viditeľnosti značky. Veci, ktoré sú používané na dennej báze, ako sú perá alebo opakovane použiteľné fľaše na vodu, sú často najobľúbenejšie reklamné predmety. Práve užitočnosť a reálne využitie robí tieto predmety také žiadané a obľúbené. Užitočnosť psychologicky upevňuje väzbu medzi produktom a jeho používateľom. Ak sa jedná o predmet, ktorý sa používa každodenne, podvedome sa aj značka na tomto produkte stáva stálicou v rutine používateľa. Efekt vlastníctva Všeobecne platí, že ľudia si viac cenia veci, keď ich vlastnia. To je v skratke efekt vlastníctva. Ak dáte niekomu jednoduché pero s vašim logom, už to nie je len pero, no je to symbol vašej značky. Z tohto predmetu sa stane suvenír, ktorý vytvára emočné puto. Princíp vzájomnosti Všimli ste si niekedy, ako vám bezplatný darček vnukne túžbu niečo opätovať? To je princíp vzájomnosti v praxi. Je to veľmi jednoduchý psychologický princíp, no v marketingu má veľkú silu. Rozdávanie reklamných darčekov často vyvoláva v ľuďoch potešenie, no zároveň sa tak pripravuje pôda pre budúcu konverzáciu, nákup, možno dokonca dlhodobý vzťah. Keď potenciálni zákazníci dostanú pekný reklamný predmet ako darček, je pravdepodobnejšie, že sa im vytvorí pozitívny postoj k značke. Zároveň sa zvyšuje pravdepodobnosť, že produkt odporučia aj iným. Princíp nedostatku Pamätáte si na šialenstvo s toaletným papierom a múkou počas začiatkov pandémie COVID? Presne to bol princíp nedostatku. Všetci chcú to, čo nemôžu mať, obzvlášť, ak to rýchlo mizne a nie je toho veľa. V reklamných predmetoch sa tento princíp využíva v podobe limitovaných edícií alebo ako vlastnoručne vyrobené predmety. Tieto produkty vytvárajú pocit exkluzivity a ľudia začnú mať pocit, že niečo podobné nechcú zmeškať. Efekt ukotvenia Efekt ukotvenia je v jednoduchosti vysvetlený ako prvý dojem. Vo svete reklamných predmetov to znamená, že váš propagačný predmet by mohol byť prvou kapitolou príbehu vašej značky v niekoho mysli. Tak ako je prvý dojem dôležitý aj v sociálnej interakcii, rovnako to platí aj pre reklamné predmety. Nechcete, aby reklamný predmet, ktorý rozdáte zapadol prachom a váš potenciálny zákazník sa naňho už nikdy nepozrie. Efekt ukotvenia hovorí o tom, že reklamný predmet musí byť kvalitný a ľahko zapamätateľný a človek, ktorý ho dostane si musí povedať niečo v zmysle, „wow, to je pekné!“